# #

Kredi Kartı

Kredi kartına hangi kanallardan başvurabilirim?

Tüm şubelerimizden kimlik ve gelir belge/belgeleriniz ile kredi kartı başvurusu yapabileceğiniz gibi, aşağıdaki kanallardan başvurabilirsiniz.

  • Ziraat İnternet Şubesi
  • Görüntülü İşlem merkezlerimiz (GİM)
  • ATM’ lerimiz
  • Telefon Bankacılığı
  • 4747 SMS Şube (SMS ile kredi kartı ön başvurusunda bulunmak için, “ KART TCKN LİMİT GELİR” yazarak 4747’ ye kısa mesaj göndermeniz gerekmektedir. Başvuru sonucu tarafınıza SMS ile bildirilmektedir.)
  • İnternet Sitemiz (www.ziraatbank.com.tr)

İnternet Şubemiz, ATM ve Cep Telefonu üzerinden kısıtlı bilgi ile alınan olumlu değerlendirilmiş ön başvurunuzun sonucu başvuru sırasında belirttiğiniz cep telefon numaranıza SMS ile gönderilmektir. Başvurunuzun olumlu bulunması halinde en yakın Şubemize belgelerinizle (kimlik/gelir belgesi) başvurmanız gerekmektedir.

Görüntülü İşlem Merkezlerimiz (GİM), İnternet Şubemiz ve Telefon Bankacılığı’ndan alınan asıl kart başvurunuz, gerekli güvenlik seviyelerinden geçmeniz ve talebinizin olumlu olarak değerlendirilmesi durumunda basılarak teslim ve diğer işlemleriniz için talep ettiğiniz Şubemize gönderilmektedir. Kartınızı teslim almak için belgeleriniz ile birlikte Şubemize başvurmanız gerekmektedir.

Kredi kartı başvuru sonucumu nasıl öğrenebilirim?

Kredi kartı başvurunuzun sonucunu size en yakın Şubemizden, Görüntülü İşlem Merkezlerimizden (GİM), ve 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezi hattımızı arayarak bilgi alabilirsiniz.

Ayrıca şube dışı kanallardan yapmış olduğunu kredi kartı ön başvuru sonuçları e posta, SMS ile tarafınıza iletilmektedir.

Kredi kartı hesap kesim tarihimi nasıl değiştirebilirim?

Kredi kartı hesap kesim tarihi değişiklik işlemlerinizi İnternet Şubesi, Görüntülü İşlem Merkezi (GİM), ve 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezi hattımız aracılığı ile yaptırabilirsiniz.

Kredi kartı şifremi nasıl alabilirim?

Kredi kartı şifre işlemlerini 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezi aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca kart basımı sonrasında posta yolu ile kart hamillerine basılı şifre gönderilmektedir.

Kredi kartım çalındı/kayboldu ne yapmalıyım?

En kısa sürede 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezi hattımızı arayarak kayıp çalıntı menüsünden bilgi vermeniz gerekmektedir.

Kart ücretinin yasal dayanağı var mı?

Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ile Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nda söz konusu kart üyelik/yenileme ücretinin alınabileceğine dair hükümler bulunmaktadır. Ayrıca, kredi kartı müşterilerimizce imzalanan Kredi Kartı Üyelik ve Kredi Sözleşmesinde de kart üyelik/yenileme ücreti uygulamasına ilişkin hükümler yer almaktadır.

Kredi kartı kart ücreti hangi dönemlerde alınır? Kart ücreti ne kadardır?

Tüm asıl ve ek kartlarımız ilk yıl ücretsizdir. İlk yıldan sonraki kredi kartı ücretlerimizi www.ziraatbank.com.tr’ de Ürün ve Hizmet Ücretleri bölümünden öğrenebilirsiniz.

Kredi kartı ekstre bilgilerimi nasıl öğrenebilirim?

Kredi kartı ekstre bilgilerinizi İnternet Şubesi, 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezi, Görüntü İşlem Merkezi (GİM), ATM’ den öğrenebilirsiniz.

Kredi kartı ekstrelerinizi e-posta olarak da gönderilmesini talep edebilirsiniz. Bu talebinizi Şube, İnternet Şube, Görüntülü İşlem Merkezi (GİM) ve 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezi aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz.

Harcama itirazımı nasıl iletebilirim?

Kredi kartınız ile yapılan harcamaya ait itirazın işleme alınabilmesi için, harcama detaylarını (İşlemin yapıldığı kart numarası, işlem tarihi, işlem tutarı, işyeri adı, itiraz nedeni vb.) ve imzalı itiraz dilekçenizi Bankamızın 0212 286 55 00 numaralı faksına iletebilirsiniz.

Asgari ödeme nasıl hesaplanır?

17.12.2010 tarihinden önce tahsis edilen kredi kartlarına uygulanacak asgari ödeme oranları

KREDİ KARTI LİMİTİ (,-TL) TARİH
1.YIL 2.YIL 3.YIL DİĞER
17.12.2010- 17.06.2011 18.06.2011- 17.12.2011 18.12.2011- 17.06.2012 18.06.2012- 17.12.2012 18.12.2012- 17.06.2013 18.06.2013- 17.12.2013 18.12.2013-
0-4.999 20% 20% 22% 22% 25% 25% 25%
5000-14.999 20% 22% 25% 25% 25% 25% 25%
15.000-19.999 20% 22% 25% 28% 30% 30% 30%
20.000 ve üzeri 20% 22% 25% 28% 30% 35% 40%

17.12.2010 tarihinden sonra yeni tahsis edilen kredi kartlarına uygulanacak asgari ödeme oranları

KREDİ KARTI LİMİTİ    (,-TL) TARİH
KULLANIM BAŞLANGIÇ TARİHİNDEN İTİBAREN 1 YIL BOYUNCA 1 YILLIK SÜRENİN BİTİMİNDEN İTİBAREN
0-14.999 40% 25%
15.000-19.999 40% 30%
20.000 ve üzeri 40% 40%
Kredi kartı borcumu nasıl ödeyebilirim?
  • Ziraat Bankası Şubeleri
  • Ziraat Bankası İnternet Şubesi
  • Telefon Bankacılığı
  • ATM
  • Görüntülü İşlem Merkezlerimiz (GİM)
  • Otomatik Ödeme Talimatı ile
  • EFT aracılığı ile ödeyebilirsiniz.
Sanal Kart nedir? Nasıl sanal kart tanımlayabilirim?

Sanal kart, İnternet Şubenizde mevcut tanımlı kredi kartınıza bağlı olarak oluşturulan, kartın fiziki olarak bulunmadığı tüm alışverişlerde (mail order, telephone order, vb.) kullanılabilen ve kart özelliklerini taşıyan bir kredi kartı numarasıdır.

Sanal kart, İnternet Bankacılığı aracılığı ile oluşturulabileceği için, Bankamıza ait kredi kartına sahip olmanız, İnternet Bankacılığı müşterisi olmanız ve kredi kartınızın İnternet Şubeye tanımlı olması gerekmektedir. Yılda en fazla 10 adet Sanal Kart tanımlanabilmektedir.

Sanal kart limitini nasıl değiştirebilirim?

İnternet Bankacılığı içinde kredi kartı bölümünde yer alan sanal kart ile ilgili menüden sanal kart limitinizi değiştirebilirsiniz.

Kredi kartı ekstrelerim e-posta adresime neden ulaşmıyor?

Bankamız kayıtlarında e-posta adresinizin güncel olması ve e-posta talimatınızın bulunması durumunda, ekstreleriniz düzenli olarak en kısa sürede gönderilmektedir. Ekstrelerinizin gönderim süreleri değişkenlik göstermektedir. Uzun süreli gecikmeler ve ulaşmama sorunu kullandığınız elektronik posta adresinden kaynaklı olabilir. Bazı elektronik posta adresleri gönderileri güvenlik ayarlarından dolayı “önemsiz e-posta” kutusuna düşürmekte ya da gönderimleri engellemektedir. Bu konuda e-posta ayarlarınızı kontrol etmenizi veya farklı bir e-posta adresiniz varsa o adresi kullanmanızı rica ederiz.

Kredi kartı limitimi nasıl arttırabilirim?

5.000 TL’ye kadar olan limit artış başvurularınız için 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezi, İnternet Şubemiz, Atm, GİM, İnternet sitemiz (www.ziraatbank.com.tr) ve Telefon Bankacılığını kullanabilirsiniz. 5.000 TL üzeri limit artırım talepleriniz için herhangi bir Şubemiz ile görüşmelisiniz.

Ek kart nedir?

Ek kredi kartı, asıl kart hamilinin talebi doğrultusunda, limiti asıl kart hamiline tanınan limiti geçmemek ve bu limitten karşılanmak üzere, limitin belirli bir miktarı veya oranında, 15 yaşını dolduran kimselere nakit çekimi ile mal ve hizmet alımlarında kullanılmak üzere tahsis edilen kredi kartıdır.

Nasıl ek kart çıkartabilirim?

Ek kart talebinizi herhangi bir Şubemize müracaat ederek yapabileceğiniz gibi; aşağıdaki kanallardan da yapabilirsiniz.

  • ATM
  • İnternet Sitemiz
  • İnternet Şubemiz
  • Görüntülü İşlem Merkezlerimiz (GİM)
  • Telefon Bankacılığı (Müşteri İletişim Merkezi 444 00 00)
  • Cep Telefonu (SMS ile/”EKKART,T.C. Kimlik numarası” bilgilerinin arasında birer boşluk olacak şekilde 4747’ ye gönderilerek.

İnternet Sitemiz (www.ziraatbank.com.tr) , ATM ve Cep Telefonu üzerinden kısıtlı bilgi ile alınan ön başvurunuz sonrasında, Müşteri İletişim Merkezimizde görevli müşteri temsilcileri tarafında kısa sürede aranarak, gerekli güvenlik adımlarından geçmeniz halinde talebiniz detaylı olarak alınacak ve sözleşme durumunuza göre adrese veya talep ettiğiniz herhangi bir şubemize gönderilecektir.

Görüntülü İşlem Merkezlerimiz (GİM), İnternet Şubemiz ve Telefon Bankacılığı’ndan alınan ek kart başvurunuz gerekli güvenlik seviyelerinden geçtikten sonra sözleşmeniz olması durumunda adrese veya herhangi bir şubemize, sözleşmenizin bulunmaması durumunda ise talep ettiğiniz şubemize gönderilecektir. Kartınızı teslim almak için belgelerinize ile birlikte (kimlik/gelir belgesi) Şubemize başvurmanız gerekmektedir.

Ek kartımın limitini nasıl belirleyebilirim?

Ek kartınızın limitini asıl kart hamiline tanınan limiti geçmemek ve bu limitten karşılanmak üzere, limitin belirli bir miktarı veya oranında belirleyebilirsiniz.

Kredi kartımla güvenli e- ticaret işlemi yapabilir miyim?

Evet, yurt içi ve/veya yurt dışı e-ticaret işlemlerine açık olarak tanımladığınız kredi kartlarınız ile güvenli 3D-secure e-ticaret işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Kredi kartlarımız yurt içi e-ticaret işlemlerine açık, yurt dışı e-ticaret işlemlerine kapalı olarak üretilmekte olup, 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezimiz aracılığı ile kartınızın e-ticaret işlemlerine açık ya da kapalı olmasını talep edebilirsiniz.

​​​​