# #

Bankkart Genç

Genel Bilgiler

Bankkart Genç'e nasıl başvurabilirim?

GENC BANKKART yazıp 4747’ye SMS göndererek, 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak veya İnternet Şube/Mobil Şube aracılığıyla başvurabilir ya da en yakın Şubemize gelerek yeni kartını anında teslim alabilirsin.

Bankkart Genç şifremi nasıl oluşturabilirim?

Alışveriş ve ATM işlemlerinde kullanabileceğiniz Bankkart Genç'inizin şifresini; kartınızı teslim aldıktan sonra ATM’lerimizden/İnternet Şube’mizden veya 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak oluşturabilirsiniz. Ayrıca, SIFRE yazıp aralarında boşluk “Kartınızın son 6 hanesi, Doğum Yeriniz, kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodu” bilgilerinizi ekleyip 4757’e SMS göndererek de şifre alabilirsiniz. Doğum yeriniz Türkçe karakter içeriyorsa; SMS iletirken büyük, küçük harf farketmeksizin Türkçe karakter kullanılarak yazılmalıdır (İZMİR, IĞDIR, Çanakkale vb. gibi). SMS gönderdiğiniz telefonun mutlaka sistemimize yalnızca sizin adınıza kayıtlı olması gerekmektedir. Örnek SMS metni: SIFRE 123456 MUĞLA 123 veya SIFRE 123456 Muğla 123.

Bankkart Genç şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Bankkart Genç şifrenizi unutmanız halinde; İnternet Şube’mizden veya 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak yeni şifre oluşturabilirsiniz.

Bankkart Genç'imi alışverişlerde kullanabilir miyim?

Yurt içinde ve yurt dışında tüm alışveriş noktalarında, yalnızca kart şifreni kullanarak güvenle alışveriş yapabilirsin. Kredi kartı özelliğinin açılması halinde kartını alışverişlerde hem banka kartı hem de kredi kartı olarak kullanabileceksin.

İşlemi kredi kartı özelliğiyle mi yoksa banka kartı ile mi yapacağımı nasıl seçeceğim?

ATM ve POS işlemlerinde karşına özel bir menü çıkacak ve bu menüden kartın hangi özelliğiyle işlem yapmak istediğini kolaylıkla seçebileceksin. Bunun için seçimini ödeme sırasında mağaza yetkilisine belirtmeyi unutma!

Bankkart Genç'imi internet alışverişlerinde kullanabilir miyim?

Kartın ön yüzündeki numara ile banka kartını, arka yüzündeki numara ile kredi kartı özelliğini kullanarak internet üzerinden alışveriş yapabilirsin.

Banka kartı ile gerçekleştireceğin internet alışverişlerinde işlemin 3 boyutlu güvenlik sistemi (3D Secure) ile gerçekleştirilmesi gerekir, 3 boyutlu güvenlik sistemi ile gerçekleştirilmeyen işlemler onaylanmaz.

3 Boyutlu Güvenlik Sistemi, Bankalararası Kart Merkezi, Visa ve MasterCard tarafından desteklenen, internet üzerinden gerçekleştireceğiniz alışverişlerinizi daha güvenli yapmanızı sağlayan, cep telefonunuza gelen şifre ile alışveriş işleminizi tamamladığınız onay yapısıdır.

Detaylı bilgilendirme için: İnternette Güvenli Alışveriş

Bankkart Genç'imle temassız alışveriş yapabilir miyim?

Bankkart Genç’inin kredi kartı özelliği açık değilse 50 TL ve altındaki alışverişlerini şifre girmeden sadece kartını okutarak hızla yapabilirsin. Bu durumda kartına para yüklemeyi unutma.
Kartının kredi kartı özelliği açıksa temassız işlemlerini karta para yüklemene gerek kalmadan kredi kartı limitinden gerçekleştirebilirsin.

Bankkart Genç'im kayboldu/çalındı, ne yapmalıyım?

Kayıp, çalıntı gibi istenmeyen bir durum yaşandığında 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak, İnternet Şube veya Mobil Şubeden eski kartını kapatarak yenisini talep edebilirsin. Yeni Bankkart Genç’in kısa sürede sana en yakın Şubemize gönderilecektir.

 

Harçlık Avans

Harçlık Avans nedir?

Harçlık Avans, KYK’dan burs/öğrenim kredisi alan üniversite öğrencilerinin Bankkart Genç’lerine tanımlanan, hesabında para bulunmasa bile sadece alışverişlerde kullanabileceği faizsiz/masrafsız bir alışveriş limitidir.

Bu limit, Bankkart Genç’in bağlı olduğu vadesiz mevduat hesabında para kalmadığında devreye girerek sana ekstra alışveriş imkânı sağlar. Harçlık Avans’tan harcadığın tutar, KYK burs/öğrenim kredinden otomatik olarak tahsil edilir.

KYK burs/öğrenim kredilerine yönelik detaylı bilgi için: KYK – Sıkça Sorulan Sorular

Harçlık Avans’ımı ATM’den nakit olarak çekebilir miyim?

Hayır, Harçlık Avans’ı sadece alışverişlerde kullanılabilirsin.

KYK'dan burs/öğrenim kredisi alıyorum fakat Bankkart Genç'im yok, Harçlık Avans'a başvurabilir miyim?

Harçlık Avans sadece Bankkart Genç ile kullanılabilmektedir. KYK’dan burs/öğrenim kredisi alıyorsan ve Bankkart Genç’in yoksa Şubelerimizden, 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’nden, İnternet Şube'den, Mobil Şube'den veya GENC BANKKART yazıp 4747’ye SMS göndererek Bankkart Genç başvurusunda bulunabilirsin. Bankkart Genç’ini Şubemizden teslim alırken kartına Harçlık Avans tanımını da yaptırabilirsin.

KYK'dan burs/öğrenim kredisi alıyorum, Bankkart Genç'im var ama Harçlık Avans'ım yok. Nasıl tanımlatabilirim?

Sana en yakın şubemize gelerek Harçlık Avans başvurusu yapabilirsin.

KYK'dan burs/öğrenim kredisi almıyorum, Bankkart Genç'im var ama Harçlık Avans'ım yok. Nasıl tanımlatabilirim?

Harçlık Avans sadece KYK'dan burs/öğrenim kredisi alan müşterilerimize sunulan bir üründür.

Harçlık Avans'ımdan ne kadar harcadığımı, ne kadar limitim kaldığını nasıl öğrenebilirim? Harçlık Avans'tan yaptığım harcamaları nereden izleyebilirim?

Harçlık Avans bakiyeni ve kalan limitini ATM’lerimizden, 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’nden, İnternet Şube'den, Mobil Şube'den veya HARCLIK AVANS BAKIYE yazıp 4747’ye SMS göndererek kolaylıkla öğrenebilirsin.

Harçlık Avans’tan yaptığın harcamaları İnternet Şubemizde Bankkartlarım menüsüne girdiğinde Kart Hareketleri İzleme butonuyla açılan ekrandan Bankkart Genç’ini seçerek görebilirsin.

Mezun olduktan sonra Bankkart Genç'imi / Harçlık Avans'ımı kullanmaya devam edebilir miyim?

Mezun olduktan sonra Harçlık Avans’ın burs/öğrenim kredisi ödemen kesildiği için kullanıma kapatılacaktır.

Bankkart Genç’inin Banka Kartı özelliğini alışveriş ve diğer bankacılık işlemlerinde, Kredi Kartı özelliğini daha önce açtırdıysan, alışverişlerinde ve kredi kartı ile yapılabilecek diğer işlemlerde, mezun olduktan sonra da kullanmaya devam edebilirsin.

Harçlık Avans limitim kapatılmış. Nedenini öğrenebilir miyim?

Harçlık Avans limitin aşağıdaki birkaç sebepten kapatılmış olabilir.

Detaylı bilgi almak için 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayabilir ya da en yakın şubemize başvurabilirsin.

 

Kredi Kartı Özelliği

Kredi kartı özelliğine başvuru için hangi belgeler gerekli?

KYK’dan burs/öğrenim kredisi ödemesi alıyorsan ek bir belge koşulu aranmadan başvuruda bulunabileceksin. Tek yapman gereken en yakın Şubemize başvurarak gerekli belgeleri tamamlamak ve anında teslim alacağın yeni kartının kredi kartı özelliğini açtırmak.
Bankkart Genç’ini 2015 yılından önce teslim aldıysan, yine en yakın Şubemize gelerek kredi kartı özellikli yeni Bankkart Genç başvurusunda bulunabilir, kartını hemen teslim alabilirsin.

Kredi kartı özelliği başvurusu sonrası yeni kartı beklemem gerekiyor mu?

Hayır, başvuru anında Bankkart Genç’in yoksa yeni kartın sana hemen teslim edilecek. Kredi kartı özelliği başvurun onaylandığı takdirde tekrar Şubemize gelmene gerek kalmadan Bankamız ATM’sinde öncelikle banka kartın ile şifreli bir işlem gerçekleştirmen, sonra kartını ATM’ye tekrar takarak görüntülenen menüden kredi kartını seçmen gerekiyor. Böylece kartının kredi kartı özelliği açılacak.

Aynı anda hem Harçlık Avans hem de kredi kartı özelliğine sahip olabilecek miyim?

KYK'dan burs/öğrenim kredisi ödemesi alıyorsan hem banka kartına tanımlanan Harçlık Avans’ını alışverişlerde kullanabilecek, hem de kredi kartı özelliği başvurun onaylanırsa anlaşmalı üye işyerlerinde sağlanan tüm avantajlardan faydalanabileceksin.

Harçlık Avans’ımı kullanmak için POS menüsünde hangi özelliği seçmem gerekiyor?

ATM ve POS işlemlerinde karşına çıkacak menüden banka kartı özelliğini seçerek Harçlık Avans’ını kullanabilirsin. Bu menüden kredi kartı özelliğini seçmen halinde yalnızca kredi kartı limitinden işlem yapabilirsin. Bunun için seçimini ödeme sırasında mağaza yetkilisine belirtmeyi unutma!

Kredi kartı özelliğinin limiti nedir?

Kart limiti başvuru sonucuna göre belirlenecektir.

Kart ücreti var mı?

Bu kart için istenen herhangi bir kart ücreti yoktur.

Kredi kartı ekstre bilgilerimi nasıl öğrenebilirim?

Kredi kartı özelliğiyle yaptığın harcamalara ilişkin ekstre e-posta adresine, borç tutarı ise SMS ile cep telefonuna gönderilecek. Ekstre bilgilerini ayrıca İnternet Şubesi, 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi veya ATM’lerimizden öğrenebilirsin.

Kredi kartı özelliğinin son ödeme tarihi ne olacak?

KYK’dan burs/öğrenim kredisi ödemesi alıyorsan kartının kredi kartı özelliğinin son ödeme tarihi her ay burs/öğrenim kredisi ödemesi alma tarihini takip edecek şekilde otomatik olarak ayarlanacak. Değiştirmek istediğinde Şubelerimizden, 0 850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi, İnternet Şube ve Ziraat Mobil'den bu değişikliği gerçekleştirebilirsin.

Dönem borcunun tamamının ödenmesi için hesabına otomatik ödeme talimatı tanımlı olması nedeniyle ayrıca bir işlem yapmana gerek yok. Hesabında borç tutarını karşılayacak kadar bakiye bulundurman yeterli.

 

Karta Para Yükleme

Karta para yükleme ne demek?

“Karta Para Yükleme” vadesiz mevduat hesabından veya nakit olarak ATM’lerimiz aracılığı ile kart üzerindeki elektronik cüzdana (çipe) yapılan yükleme işlemini ifade eder. Bu işlemi sadece Mastercard logosu bulunan çipli kartlar için yapabilirsiniz.

Bankkart Genç'ime ATM'den para yükledim, bu parayı nerede kullanabilirim?

Bankkart Genç’inin kredi kartı özelliği açılmadıysa Mastercard logosu bulunan çipli kartlar ile yapacağın 50 TL ve altındaki alışveriş işlemlerini banka kartı özelliğini kullanarak ve şifre girmeden temassız olarak gerçekleştirebilirsin.
Ayrıca, yapacağın temaslı işlemlerde vadesiz hesabındaki para yeterli olmadığında karta yüklediğin para ile işlemi gerçekleştirebilirsin.

Bankkart Genç'ime yüklemiş olduğum parayı hesabıma nasıl aktarabilirim?

ATM’lerimizde bulunan “Karttan Hesaba İade” fonksiyonunu kullanarak Bankkart Genç’ine yüklediğin parayı vadesiz hesabına aktarabilirsin.

Bankkart Genç'ime en fazla ne kadar para yükleyebilirim?

Bankkart Genç’inin elektronik cüzdanında en fazla 100 TL bulundurabilirsin. Dilersen bu limiti ATM’de “Kart Limiti Güncelleme” fonksiyonunu kullanarak azaltabilirsin.

Bankkart Genç'imde temassız işlemlerde kullanmak için sürekli olarak bir tutar bulunmasını istiyorum, ne yapmalıyım?

ATM’den “Talimat İşlemleri” fonksiyonunu seçerek Bankkart Genç’ine otomatik yükleme talimatı verebilirsin. Böylece kart bakiyen, belirlemiş olduğun limitin altına indiğinde vadesiz hesabında bakiye bulunması durumunda kartınla yapacağın ilk temaslı işleminde kartındaki bakiye kart limitine güncellenecektir. Kartının kredi kartı özelliği açıldıysa temassız işlemleri yalnızca kredi kartı limitinden gerçekleştirebilirsin.

Bankkart Genç'imde otomatik yükleme talimatım var, nasıl iptal edebilirim?

ATM’lerimizde bulunan “Talimat İşlemleri” menüsünden kartına tanımlı otomatik yükleme talimatını iptal edebilirsin.

Bankkart Genç'ime yüklediğim parayı nakit olarak iade almak istiyorum, ne yapmalıyım?

Bankkart Genç’ine daha önceden yüklemiş olduğun tutarı ATM’lerimizi kullanarak hesabına aktarabilir ve kolaylıkla çekebilirsin.

Elektronik Cüzdan'ında para bulunan Bankkart Genç'im kayboldu/çalındı. Ne yapmalıyım?

Kart sahibi olarak kartını ve şifreni güvenli bir şekilde korumak ve saklamak senin sorumluluğunda. Kayıp, çalıntı veya benzeri durumlarda 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ne vakit kaybetmeden bildirim yapmalısın.

Kartının bozulması halinde kart bakiyesi belirlediğimiz süre sonunda yenilenen kartına aktarılabilecektir.

Kart bakiyesi şifreyle korunmadığından, kayıp veya çalıntı durumunda bakiye iadesi, belirlediğimiz süreden önce mümkün değil! Ancak bu süre sonunda kartında bulunan güncel bakiyeyi yenilenen kartına aktarabiliriz.

Karta yüklediğin ve merkezde tutulan bakiye ise (kayıp veya çalıntı nedeniyle kapatılan kartını yenilemen durumunda) yenilenen kartına otomatik olarak aktarılır.

​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​